Diepholz

Kijken naar kraanvogels: dagexcursie op zaterdag 4 november 2017

De kraanvogel is en blijft een heel bijzondere vogelsoort, die velen tot de verbeelding spreekt. Het galmende, markante en onophoudend kruu kruu kruu is om nooit meer te vergeten. Stichting Natuurreizen reit jaarlijks met kraanvogelliefhebbers na de Diepholzer Moren, en dat is ieder jaar weer een succes en genieten geblazen. Overal langs de route zijn kraanvogels te bewonderen, soms van dichtbij!

Tussen Vechta en Diepholz, pakweg 190 km van Deventer af, ligt het uitgestrekte hoogveengebied. Hier pleisteren in het najaar, met als hoogtepunt begin november, tienduizenden kraanvogels. Ze zijn er gemakkelijk te bekijken. Flinke aantallen blijven er de hele winter, veel trekken later door richting Lac du Der en verder naar Spanje. We rijden tussen de hoogveengebieden en de akkers door en kunnen er genieten van de kraanvogels die zich hier ophouden. Op en rond de venen zitten in deze tijd van het jaar ook klapeksters en blauwe kiekendieven. Het belooft een ontspannen dag vogelen te worden!

Vertrek is 's ochtends om 8:30 uur vanuit Deventer per minibus. Deventer is prima met het openbaar vervoer te bereiken. Als u met de auto komt kunt u deze achterlaten op de bij het station gelegen P&R-terrein. Aankomst in het gebied rond 10:30 uur. Voor lunchpakketten en voldoende water en snacks wordt gezorgd! Vertrek richting Deventer na het invallen van de kraanvogels in hun slaapgebied, na schemering. Aankomst station Deventer is tussen 19:30 en 20:00 uur.

Reisbegeleiding Niels Bronsgeest

Reissom € 70,- (8 deelnemers)
Aantal deelnemers 8 of 14
Uiterste inschrijfdatum 22 oktober 2017