Stichting Natuurreizen
Ja, natuurlijk!

40 jaar reisplezier

Stichting Natuurreizen bestaat uit een groep enthousiaste, deskundige natuurliefhebbers die het leuk vindt met elkaar jaarlijks een aantal mooie natuurreizen te organiseren. Dat doen we praktisch, laagdrempelig, zonder winstoogmerk en met veel plezier. Zo simpel is het. Op deze basis is Stichting Natuurreizen al 40 jaar actief in de reiswereld! Hiermee zijn we de langst bestaande natuurreisorganisatie van ons land, en daar zijn we best een beetje trots op.

Groot netwerk en deskundige reisleiders
Door de jaren heen heeft Stichting Natuurreizen een groot relatienetwerk in de wereld weten op te bouwen. Hierdoor én dankzij de trouwe en kundige reisleiders, maar ook dankzij de innovatieve krachten "achter de schermen" zijn we in staat bijzondere bestemmingen aan te doen en interessante programma's op te tuigen.

Reizen
Ieder jaar organiseren we zo'n 15 natuur- en vogelreizen. Dat doen we in binnen- én buitenland. Soms dicht bij huis, maar ook ver weg. Niet zelden maken cultuur, landschappen en/of geologie onderdeel uit van de programma's. De aard van de reis vermelden we altijd duidelijk.
Duurzame reisorganisaties bestaan helaas niet. Ook wij ontkomen er niet aan per vliegtuig verre reisdoelen te bereiken. Maar als het even kan maken we gebruik van trein of minibus om op de plaats van bestemming te komen. Daarnaast huren we bij voorkeur lokale reisgidsen en agenten in om de zaken ter plekke soepel te laten verlopen. Hierdoor dragen we onmiskenbaar bij aan sociale duurzaamheid. En ook deze vorm van duurzaamheid vindt Stichting Natuurreizen belangrijk.
U bevindt zich doorgaans in groepen die niet kleiner zijn dan 7 reismetgezellen en niet groter dan 14. Dat maakt het reizen overzichtelijk en makkelijk. Als langere wandelingen op het programma staan wordt dat vermeld. Tijdens de reizen is er volop gelegenheid voor relaxe natuurbeleving, struinen en fotograferen. Als het even kan kiezen we voor accommodaties die gelegen zijn op mooie plekken 'in het groen' zodat iedereen desgewenst op eigen gelegenheid 's ochtends of 's avonds er nog even op uit kan trekken.

Geheel verzorgde reizen
Stichting Natuurreizen biedt meestal "all inclusive reizen" aan. Dat wil zeggen dat alle transport, slapen, ontbijt, lunch en diner, diensten lokale gidsen en entrees natuurparken e.d. in de reissom inbegrepen zijn. Als dit niet zo is, staat dat nadrukkelijk vermeld in het programma. Alleen uitgaven van persoonlijke aard en drankjes en kleine versnaperingen moeten apart afgerekend worden. U hoeft dus nooit met grote bedragen op stap. Een veilig gevoel.

Service
Voor iedere reis langer dan zeven dagen wordt een kennismakingsbijeenkomst georganiseerd. Die vindt doorgaans plaats op een centrale plek in het land. Vooraf ontvangt u altijd een reisjournaal en afhankelijk van het type reis een natuurstreeplijst (bijv. vogels, zoogdieren, reptielen). Zo'n setje reisinformatie is ook voor later een leuk reisaandenken. 's Avonds na het avondmaal even 'lijsten' is een goede gewoonte. Meedoen is natuurlijk facultatief.

<h1>stichtingnatuurreizen.nl sitemap:</h1> <a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1032">Home</a><br /> <a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1030">Onze reizen</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1147">Extremadura</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1169">Nederland</a><br /> --<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1170">Bargerveen</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1082">Suriname</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1185">Diepholz</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1187">Wit-Rusland</a><br /> --<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1234">De reis op kaart</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1086">Noord-Griekenland </a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1191">Bulgarije</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1190">Algarve</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1235">Madeira - wandelreis</a><br /> <a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1145">Nu boeken</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1148">Reis boeken</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1150">Betalingen</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1149">Algemene voorwaarden</a><br /> <a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1023"><b>Over SNR</b></a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1138">Historie</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1137">Reisbegeleiders</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1139">Contact opnemen</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1140">Colofon</a><br /> <a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1231">Service &amp; Links</a><br /> -<a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=1157">Algemene paklijst</a><br /> <a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=101">Aanmelden nieuwsbrief</a><br /> <a href="http://www.stichtingnatuurreizen.nl/?page_id=100">Zoekresultaten</a><br />